Díky digitálnímu podpisu ušetříte spoustu času a nervů. Elektronický podpis však může mít také významné ekonomické důsledky pro vaše podnikání. Podívejte se, jak čísla vypadají v praxi.
V tomto článku jsme vypočítali úspory pro malou až střední společnost, která zavedla elektronický podpis, aby urychlila své procesy podpisu, ať už by dokumenty (smlouvy, faktury) měly být podepsány interně nebo externě, klienty nebo dodavateli.
Za tímto účelem jsme porovnali, kolik stojí získání podpisu 300 dokumentů měsíčně tradiční metodou (zasílání dokumentů k podpisu na papíře) s náklady na použití řešení elektronického podpisu se standardním ceníkem Signosoftu.
Předpokládejme, že chceme poslat 300 dokumentů se dvěma stránkami a na obou stránkách musíme získat podpis našeho klienta. Provedli jsme přibližný výpočet nákladů na získání těchto dokumentů podepsaných pomocí tradiční metody podpisu a porovnali jsme výsledky s náklady na získání těchto dvou podpisů prostřednictvím řešení elektronického podpisu, jako je ten, který nabízíme v Signosoft.
Za předpokladu, že každá faktura by měla být zaslána do kanceláří jiného klienta ve stejné zemi, v našem příkladu v České republice:
Obyčejné psaní zaslané Českou poštou stojí 26 Kč (50gr. standard). Odeslání 300 dopisů tak stojí 7 800 Kč a spolu s náklady na obálky celkem 8 200 Kč.
V případě posílání doporučených dopisů za cenu 59 Kč se cena vyšplhá až na 18 120 Kč.
V případě, že budou faktury zaslány na místo určení běžnou poštou, bude celková cena tohoto manuálního procesu 19 266 Kč.
Pokud by bylo rozhodnuto o zasílání faktur doporučenou poštou, celková cena by se dostala až na 29 166 Kč.
Jsou nulové. Dokumenty jsou připraveny, poslány a obdrženy zpět podepsané digitálně.
V našem hypotetickém případě, pokud by společnost zaslala k podpisu 300 dokumentů měsíčně, byla by cena 20 Kč za dokument. Celkem tedy 5 990 Kč měsíčně.
Žádné neexistují, protože dokumenty jsou odesílány k podpisu přímo z aplikace Signosoft.
V případě použití balíčku s limitem 300 dokumentů by celkové náklady na zaslání 300 faktur byly 10 249 Kč, což je až o 57,6 % méně než v případě přípravy faktur v papírové podobě a jejich zaslání příjemcům doporučenou poštou.
| Tradiční metoda | Signosoft | Rozdíl (v %) |
Materiální náklady | 921 Kč | 0 Kč | -100% |
Administrační náklady | 10 125 Kč | 6 375 Kč | -37% |
Doprava | 8 220 Kč / 18 120 Kč | 0 Kč | -100% |
Předplatné | 0 Kč | 5 990 Kč | 100% |
Celkem | 19 266 Kč / 29 166 Kč | 12 365 Kč | -35,8% / -57,6% |
Celkem měsíc/rok | | | až 16 801 Kč měsíčně až 201 612 Kč ročně |
Při výše uvedených výpočtech jsme došli k ceně = 64, případně 97,2 Kč (doporučené psaní) za 1 dokument vs. 41,2 Kč při použití aplikace Signosoft.
Naši klienti v aplikaci týdně podepíší průměrně 20 000 dokumentů. Díky tomu ušetří až 1 120 000 Kč týdně (1 280 000 Kč / 1 944 000 vs. 824 000 Kč).
Za dobu fungování Signosoftu už uživatelé aplikace elektronicky podepsali 10 000 000 dokumentů. Naši zákazníci tak ušetřili až 560 milionů Kč (640 mil. / 972 mil. Kč vs. 412 mil. Kč.
Kromě zjevné úspory nákladů spojené s používáním elektronického podpisu k podepisování dokumentů bychom měli vzít v úvahu také to, že digitální proces má ve srovnání s tradiční metodou podepisování dokumentů na papíře také další výhody:
Máte chuť vyzkoušet si podepisování elektronicky s aplikací Signosoft a ušetřit spoustu času a peněz? Registrujte se zdarma nebo nás kontaktujte přímo a přidejte se do naší hvězdné sestavy klientů.